piektdiena, 2011. gada 26. augusts

Study hard & have fun!

Mana iepazīšanās ar universitātes sistēmu Zviedrijā Tevi, lasītāj, droši vien vairs nepārsteigs, jo, kā allaž rakstu: kā man patīk zviedri!!! Beidzot klāt arī nedēļa, lai vērtu vaļā Aulas durvis un sāktu saprast, kur tad īsti esmu iegrābusies...
Šodien šķita, ka noteikti neesmu izvēlējusies pareizo studiju programmu. Tā vietā, lai studētu matemātiku, vajadzētu ķerties klāt pie menedžmenta, jo vēlētos kļūt par studentu apvienības galveno koordinatoru Latvijā, lai saorganizētu tik lielisku internacionālo studentu uzņemšanu, kāda tiek veidota šeit.
Neskatoties uz to, ka apmēram 4000 studentu (!!!) joprojām nav, kur dzīvot (kārtējais apliecinājums, kādā laimes krekliņā dzīvoju, jo šais četros tūkstošos neiekļaujos), ikviens var sajusties gaidīts un aprūpēts. Tik daudz informācijas stūru un pretimnākošu darbinieku, speciāli organizētas ekskursiju tūres, mentoru programmas, busu tūres uz IKEA, lai "nabaga" studenti, kuriem izdevies tikt kopmītņu gaiteņos, varētu radīt savu ikdienu kaut nedaudz krāsaināku. Lielajā info dienā nepārtraukta kurlmēmo tulku klātbūtne-tas ir fantastiski, kā viņi nodrošina augstākās izglītības pieeju ikvienam! Tā jau lielo satraukumu par visu nezināmo, kas sagaida, zviedri lieliski prot pārvērst fantastiskos svētkos un eiforijas vilnī. Protams, viņi domā arī par nākotni un laikus brīdina par garastāvokļa sinusoīdas kritumu, kas gaidāms, kad viss sāks apnikt, un par "briesmīgajām" zviedru ziemām un to, ka ziemā tumšs paliks jau 4os, un steidzami informē par psihologu, bet "ballīšu pārkarsušajiem" par tuvāko mediķu telefonu numuriem, kuri grūtos rītos būs gatavi palīdzēt ar vitamīniem bagātu ābolīti...nu ziniet! Lielākā daļa info man vairs nebija jaunums, pateicoties vērtīgajai vasaras pieredzei, tomēr ar tādu baudu ļāvos būt par muļķa nezinīti, kam visu vajag izstāstīt...
Jāatzīst, ka nu gan mana vasaras ballīte galā. Nākamnedēļ sākas mācības, no kurām, protams, esmu jau paspējusi sabīties. Visi profesori izskatās un izklausās tik pārgudri, bet vēl pārgudrāki liekas mani kursabiedri...un! Nākamnedēļ mans pirmais eksāmens! Turiet īkšķus!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru